Header

Header

torsdag 4 april 2013

Samma plats, men ändå helt olika

En ny dag, ett nytt tåg, ett nytt väderstreck. Korsa landet för att komma till en kust där en symbolisk kick-off ska äga rum. Jag har skinnjackan på mig, för att ge fuck you till vintern och allt som hände då.

Föregående kväll hade jag en britt i mitt hem. Jag stod och tittade på när han tog över mitt kök och lagade mat åt oss.
Klockan var tidigt på eftermiddagen när vi öppnade vinet och han smög upp bakom mig och kysste min hals så där som man gör med någon man verkligen gillar och hans händer var mjöliga och köket blev ett kaos av ingredienser.

Och han när några timmar senare skulle gå hem hajade min hjärna till. För det var inte länge sen den förra mannen i mitt liv stod i samma dörröppning och svek mig och oss och allt jag trott på och gick rakt ut ur mitt liv.

Det är annorlunda nu. Det här har inte sönder mig, det helar.

2 kommentarer: