Header

Header

söndag 26 maj 2013

Och så fladdrar hjärtat till igen

Det blir söndag. Jag ligger i en säng i ett hus i Göteborg och rummet är varmt och lite kvavt och jag har sparkat av mig täcket.

Bakom mig skedar Skotten. Han ligger tätt tätt mot mig och hans arm håller så hårt om mig och ibland pussar han min varma nacke och jag tycker så mycket om det.

Där är jag. Med i tanken någon helt annanstans. I tanken är jag i ett sms som kom i går och när det kom var jag glad och stark och tuff och nej det gör inte ont och ja han är ett as. Men sen. Han vill träffa mig. Han saknar mig. Skriver han, och jag svarar inte. Efter en stund skriver han då "eller så får jag försöka acceptera att du aldrig vill se mig igen. Men jag vill ändå träffa dig".

Det är i de meningarna jag är. En annan man skedar mig och vi är nakna och han tycker om mig, men jag är så långt borta just då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar