Header

Header

måndag 5 augusti 2013

När vissa saker inte längre spelar nån roll

Fredag. Stockholm svämmar över av sommar. Staden är ett sammelsurium av sandaler och hattar, solkyssta kinder och balkongskrik, bikiniränder och salta hår. 

Det är årets mest perfekta dag. Och vi ses i ett gathörn i Skanstull precis när augustimörkret gett himlen den där fantastiska mörkblå färgen. Den som gör att man blir kär.

Vi ses i samma gatuhörn där jag mötte Honom för lite mer än fyra år sen. Men Han är inte här längre. Istället möter jag en solbränd kropp och blonda lockar och en snygg jeansskjorta. Han kallar det sin hipsterskjorta.

Och vi går en sväng och han drar mig ganska snart nära. Och hans hand far upp i min nacke och kramar mitt tjocka hår och jag ryser lite av funderingen på vad som ska hända härnäst.

Och jag älskar den här sommaren. Som jag älskar den. Oavsett vad som ska hända härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar