Header

Header

onsdag 31 juli 2013

Att lägga ur handbromsen och ba gasa

Onsdag. Det är kväll och det dundrar utanför och sovrummet lyses ibland upp av en blixt. Ibland blir det helt ljust, som om någon tände en väldigt kall hallogenlampa.

Jag ligger i sängen och vill inte riktigt sova. Vill inte drömma de där drömmarna igen. De har varit väldigt intensiva på senaste tiden, väldigt konsekvent återkommande. 

Jag har nyligen övervägt att avstå från en av mina favoritsaker för att inte behöva träffa Honom. När jag har tänkt på det har valet varit så enkelt, när jag pratat om det har det låtit så dumt: Gömma mig. För Honom? 

Jag skriver till min vän om hur jag har span på en brandman och en skärgårdskille och hon tycker att jag är en go getter. Jag svarar att jag måste köra och att jag har slutat dra i handbromsen nu och att jag fick nog av det med Honom.

Jag ska inte gömma mig. Jag ska köra. Jag ska åka på festival och ha roligt och hångla och mina vänner ska sluta upp som en mur kring mig om han närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar