Header

Header

onsdag 10 juli 2013

Om du vill ha mig

Tisdag. Jag står på en höjd i stockholmskvällen och tittar mot Södermalm. Bredvid mig sjunger Håkan Hellström att om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt.

Där på andra sidan vattnet på den där klippan längst ut på Södermalm hade vi vår andra dejt. På en gård smög vi in med två plastglas och en flaska och skrattade åt att Orup hördes ända från Grönan och blev chockade av en stigande luftballong.

I morgon skulle det ha varit vår årsdag. Årsdagen för den där kvällen då vi trasslade ihop oss på Trädgården och föll för varandras humor och pratade om allt och du hade den där surftröjan och jag min randiga kjol och vi kysstes i ett gatuhörn och jag blev kär.

Och jag vill bara slå mig själv i skallen med en hammare. Hur vackert Håkan än sjunger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar